چطور برای رشته های هنری اپلای کنیم و فاند بگیریم؟

دسته بندی: لم اپلای

2020/12/06


اگر در حال تحصیل در یک رشته ی هنری هستید، حتما تا الان خیلی این جمله را شنیده اید که " هیچ اسکالرشیپ و بورسیه ای برای رشته های هنری وجود نداره" و یا "اپلای کردن و پذیرش گرفتن برای رشته های هنری بسیار سخت هست". خوشبختانه تعداد بسیار زیادی کمک هزینه های مالی و بورسیه برای هنرمندانی که می دانند کجا ها را باید برای این بورسیه ها بگردند، وجود دارد. همچنین تعدادی بورسیه نیز برای متخصصان هنرهای زیبا  (Fine Art)مانند هنرمندان، کیوریتورها (curators) و محققان در نظر گرفته شده است که آنها می توانند برای برپایی یک نمایشگاه هنری، انجام تحقیقات یا خلق آثار هنری برای چنین برنامه هایی درخواست دهند. با این حال، رقابت برای این تعداد محدود کمک هزینه بسیار سخت است. در روند اپلای رشته های هنری، دریافت نامه ریجکتی به جای نامه پذیرش مرسوم تر است. ناامید نشوید!! هنوز هم روش های کلیدی وجود دارند که با استفاده از آنها می توانید شانس دریافت فاند و اسکالرشیپ را برای رشته خودتان بهبود ببخشید و شانس موفقیت خود را افزایش بدهید.

در یک مسیر شغلی که گاهی از نظر مالی غیرقابل پیش بینی است، کمک هزینه می تواند درآمد شما را به عنوان یک هنرمند تامین کند. با کمی تلاش برای جستجوی فرصت مناسب برای اعطای کمک مالی و دقت در مورد درخواست خود، می توانید کمک هزینه مالی خود را تأمین کرده و بر کار خود تمرکز کنید. اما، چه اتفاقی می افتد که هر از گاهی درخواست دهید و نتیجه (و فاند) مورد نظر خود را نگیرید؟ حتما احساس ناامیدی به شما دست خواهد داد، مخصوصا وقتی که احساس می کنید برای این فرصت مناسب بودید. همه این موضوعات ما را به این سوال متداول در میان هنرمندان بازمی گرداند که " چگونه می توانم کاندید مناسبی برای این فرصت های تحصیلی و بورسیه ها باشم؟ " گرچه هیچ راهکار سریعی برای تأمین کمک هزینه مالی برای هنرمندان وجود ندارد، اما چند روش وجود دارد که مطمئن شوید در این راه، بهترین قدم ها را بر می دارید!

 

یک هدف واضح داشته باشید.

اهداف خود را مشخص کنید و بودجه و هزینه ای برای تکمیل اپلیکیشن دانشگاه و اسکالرشیپ خود ایجاد کنید. مشخص کنید که آیا برای گسترش حوزه کار خود به بودجه نیاز دارید یا اینکه برای تأمین لوازم یا ایده گرفتن برای کار های هنری تان نیاز به سفر نیز دارید. حتی شاید لازم باشد در مورد یک روش غیرمعمول تولید نوع خاصی از آثار هنری تحقیق کنید. شاید لوازم شما گران قیمت باشد و برای تهیه آنها به کمک نیاز داشته باشید.

 

منابع تأمین اعتبار برای تحقیق

در مورد همه راه های پیدا کردن اسکالرشیپ و فاند برای تأمین هزینه های مالی تحصیلات خود، تحقیق کنید. درمورد بنیاد های بزرگی مانند بنیاد جان اف گوگنهایم یا بنیاد هارپو برای هنرمندان تجسمی و انواع کمک هزینه هایی که ارائه می دهند تحقیق کنید. همچنین دولت و بورسیه های دولتی نیز منابع بسیار عالی برای تأمین فاند و کمک هزینه های تحصیلی هستند. درباره فاند های موجود در بنیاد ملی هنری (NEA) یا آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده (USAID) تحقیق کنید. هر کمک هزینه انواع خاصی از هنر و هنرمند را هدف قرار خواهد داد. اگر شرایط لازم را ندارید، وقت خود را برای درخواست و تکمیل اپلیکیشن هدر ندهید. درعوض، به فرصت بعدی در لیست خود بروید.

 

متفاوت فکر کنید.

علاوه بر همه ی منابع مرسوم برای کمک هزینه های مالی، مانند شورای هنرهای دولتی و کمک های مالی دولتی و یا نهاد های خصوصی، به منابع منحصر به فرد جایگزین نیز فکر کنید. برخی از دانشگاه ها و کالج ها فرصت های کمک هزینه زیادی را ارائه می دهند. شاید بخشی از کار هنری شما بتواند در برخی از نمایشگاه های محلی برگزار شود که می تواند از نظر مالی، پشتیبانی دریافت کند.

 

قوانین اپلیکیشن ها را کامل و دقیق بخوانید.

حتماً قوانین اپلیکیشن هر کمک هزینه را به طور کامل بخوانید، این ساده ترین توصیه است، اما اغلب متقاضیان به آن توجه کمی می کنند. جزئیات را بطور خیلی دقیق دنبال کنید. فقط آنچه را که درخواست شده است و همچنین در قالب مورد نیاز ارائه دهید. اگر زمانی شما در مورد روند درخواست یا تکمیل اپلیکیشن سوالی داشتید، بهتر است با کارمندان دفتر تماس بگیرید (از طریق ایمیل یا راه های دیگر) و سوال خود را بپرسید. آنها می توانند در مورد جزئیاتی که ممکن است به آنها توجه نکرده باشید، به شما توصیه کنند.

 

یک پروپوزال قدرتمند بنویسید.

برخی از ایده ها از برخی دیگر ایده آل ترند. غالباً پروژه هایی که جوامع را غنی می کنند و یا از خودگذشتگی دیگران را درگیر می کنند، بیشتر از پروژه هایی که مشغول به خود به نظر می رسند و تنها به منافع متقاضی بورسیه و فاند کمک می کنند، موفق تر می شوند. پروپوزال و اپلیکیشن خود را قبل از مهلت مقرر و ددلاین تعیین شده ارسال کنید، در غیر این صورت اپلیکیشن شما ریجکت می شود. پروپوزال کتبی شما باید عاری از اشکالات دستور زبانی و اشتباهات املایی باشد. پروپوزال باید مثل اینکه توسط یک نویسنده حرفه ای نوشته شده، روان باشد. برای این منظور می توانید از خدمات اپلای پلاس استفاده کنید.

 

یک پورتفولیوی حرفه ای ارائه دهید.

مستندات و عکس های کارهای شما باید خیره کننده و در عین حال حرفه ای باشند. تمام قسمت های ارسالی شما باید تمیز و منظم به نظر برسند. غالباً، این نمونه کارها و پورتفولیوی شما هستند که مشخص می کنند آیا شما می توانید موفق به دریافت اسکالرشیپ و کمک هزینه های مالی بشوید یا نه.

 

روند داوری بین اپلیکیشن های متقاضیان بورسیه های رشته های هنری

از جمله سوالاتی که ما بیشتر اوقات از هنرمندان کنجکاو درباره روند انتخاب می شنویم: آیا معیارهای از پیش تعیین شده یا موضوعی وجود دارد که هیئت داوران از آن استفاده کنند؟ یا اینکه موسسات منحصراً به شخصیت و سلیقه اعضای هیئت منصفه متکی است؟ اگر معیارهایی از قبل بیان شده باشد، هیئت منصفه از نظر ملاک ها و ارزش های اصلی خود قبل از شروع به قضاوت در مورد متقاضیان، چقدر خوب هستند؟

و پاسخ این است ... داوران می دانند چه کاری انجام می دهند! آنها نه تنها براساس تجربه خود به عنوان هیئت منصفه و به عنوان هنرمند در رشته خود انتخاب می شوند، بلکه بهترین سازمان ها برای تنوع و انصاف در هیئت داوران خود تلاش می کنند. پس اصلا نگران نباشید و سعی کنید بهترین نمونه کارهایتان را در پورتفولیوی خود قرار دهید.

 

چند موقعیت بورسیه و اسکالرشیپ برای رشته های هنری!

در ادامه چند بورسیه تحصیلی یا کمک هزینه ادامه کارهای هنری آورده ایم که البته همگی برای کشور امریکا هستند. نگران ددلاین ها نباشید، اغلب این بورسیه ها سالانه تکرار می شوند و هرسال شما می توانید برای این بورسیه ها درخواست بدهید.

 

Artist Grant

Artist Grant در سال 2017 تاسیس شده است و یک سرمایه گذاری جدید است که هدف آن حمایت و حمایت مالی از هنرمندان است. به همین منظور، این موسسه خیریه تلاش هنرمندان را برای ادامه کار های مهم و کمک های خود به جامعه تأمین مالی می کند، و در هر سه ماه 500 دلار به یک هنرمند متقاضی کمک هزینه اعطا می کند.

گروه هدف: هنرمندان تجسمی 18 سال به بالا از هرجای دنیا

فیلد: نقاشی، طراحی، چاپ، عکاسی، عکس های ویدئویی / فیلم، مجسمه سازی (از هر نوع ماده)، سرامیک، سیستم های چند رسانه ای/ چندگانه، نصب و سایر رسانه های جدید یا جایگزین.

ارزش: 500 دلار در هر دوره کمک هزینه

ددلاین تعیین شده: چهار ددلاین چرخه اعطا در هر سال وجود دارد - 15 ژانویه، 15 آوریل، 15 ژوئیه و 15 اکتبر.

توضیحات: اپلیکیشن فی برای درخواست این کمک هزینه 25 دلار آمریکا است که به شما کمک می کند تا هزینه های اداری این کمک هزینه را پرداخت کنید تا آنها بتوانند از کارهای مهم هنرمندان پشتیبانی و حمایت مالی کنند.

 

بورسیه تحصیلی هنرمند NYSCA / NYFA 2020

بورسیه های هنری NYSCA / NYFA، که در پانزده رشته مختلف طی یک دوره سه ساله اعطا می شوند، 7000 دلار جایزه نقدی است که به هنرمندانی که در ایالت نیویورک زندگی می کنند و بدون محدودیت کار می کنند، تعلق می گیرد. این بورسیه ها کمک هزینه پروژه نیستند بلکه هدف آنها تأمین اعتبار بینش یا صدای یک هنرمند است، صرف نظر از سطح پیشرفت هنری وی.

گروه هدف: هنرمندانی که 25 سال به بالا هستند در نیویورک زندگی و کار می کنند.

فیلد: چاپ، طراحی، هنرهای کتاب، یا صنایع دستی / مجسمه سازی

ارزش: 7000 دلار

ددلاین: 22 ژانویه 2020

الزامات اپلیکیشن: SoP هنری- حداکثر 100 کلمه، SoP کاری - حداکثر 100 کلمه، نمونه کار - حداکثر 10 تصویر دیجیتال با توضیحات.

 

Capital Creative

سرمایه خلاق از طریق کمک های مالی، مشاوره و خدمات توسعه شغلی از هنرمندان ماجراجو در سراسر کشور امریکا حمایت می کند. این سازمان هنری مبتنی بر تأثیرگذاری، برای هر پروژه بودجه ای حداکثر 50،000 دلار و خدمات توسعه شغلی به ارزش 50،000 دلار نیز فراهم می کند.

گروه هدف: هنرمندان با حداقل پنج سال تجربه حرفه ای در هر رشته ای که روی یک پروژه خاص کار می کنند.

فیلد: نقاشی، مجسمه سازی، آثار روی کاغذ، عکاسی، هنر عمومی و موارد دیگر

ارزش: حداکثر 50،000 دلار کمک مالی مستقیم

ددلاین: فوریه 2020

توضیحات: علاوه بر کمک های مالی، به مشاوره های حقوقی، مالی، بازاریابی، روابط عمومی و مشاوران وب دسترسی خواهید داشت.

 

اقامتگاه های هنرمندان خیابان هجدهم

مرکز اقامت هنرمندان خیابان هجدهم، از زمان آغاز به کار در سال 1992 میزبان بیش از 500 هنرمند از ده ها کشور در سراسر جهان بوده است. چهار استودیو در این مرکز وجود دارد که هنرمندان از 1 تا 3 ماه در آنجا اقامت دارند. (گاهی طولانی تر)

گروه هدف: هنرمندان، کیوریتورها، نویسندگان، نوازندگان

مدت زمان: 1 تا 3 ماه

مکان: سانتا مونیکا، کالیفرنیا

ددلاین: در حال انجام است

توضیحات: این برنامه برای هنرمندان از همه نسل ها، ملیت ها و رشته ها آزاد است. بودجه هر اقامت به صورت موردی اختصاص می یابد. بسیاری از هنرمندان بین المللی از طریق وزارتخانه های فرهنگی خود یا سایر برنامه ها به بودجه دسترسی دارند و این مرکز با هنرمندان برای تأمین بودجه یا تشویق آنها برای درخواست هزینه های اقامت از طریق برنامه های مختلف بودجه، همکاری می کند.

 

این ها فقط تعداد کمی بورسیه در زمینه رشته های هنری بودند؛ منتظر بورسیه های بیشتر باشید.

بورسیه های دیگر را با جزئیات میتوانید در صفحه بورس تحصیلی اپلای پلاس ببینید.

 


دیدگاه کاربران

ریحانه

سلا. من یه سوال دارم. با ارشد هنر میشه اپلای کرد یا باید کارشناسی و ارشد داشته باشیم تا بتونیم اپلای کنیم؟؟

1400/09/01 23:55 پاسخ

اپلای پلاس

بله میشه چرا نشه، فقط کافیه پروگرم مناسب رو پیدا کنید و پذیرش بگیرید

1400/09/20 14:30 پاسخ

مهسا

سلام میخواستم بپرسم اگر دیپلم ریاضی فیزیک باشم.و کارشناسی و ارشد عمران زلزله خونده باشم و 29 سالم باشه، ایا میتونم برای رشته های هنری اپلای کنم؟ هر مقطعی که راح تر باشه و هزینه اش کمتر و ترجیحا رایگان باشه. چون عمران رو نمیخوام ادامه بدم اصلا

1400/11/15 10:14 پاسخ